מרגיש מקנא בעמית צעיר יותר

October 27, 2022 0 Comments

מה עליכם לעשות אם אתם מרגישים קנאה בעמיתו שהוא צעיר מכם, לכאורה שאינו מעריך את ההזדמנות שאתם נותנים לה, וגם – לדעתכם – לא ראויים לראוי. אירועי רשת? הקורא J תוהה:
אני מנהל פיתוח עסקי בן 40 שנה בחברת הנדסה. הקמתי קבוצה של קולגות נשים שעוזרות ברשת ובעסקים שמקבלים הודעה בעיר שלי (כמו מאפיה של סטילטו). לפני מספר חודשים אחת הנשים המפתח בקבוצה שלי הזמין את מהנדס הג’וניור שלי במשרד שלי להצטרף.
המהנדס הזה מצחיק וחכם אבל גם בן 24 שנה מדהים. עכשיו אני נקרע בין לרצות להיות מנטור וקנאה. אני מקנא שיש לה גישה לקבוצה זו של נשים גבוהות בעלות החברים שלי ולא נראה שהיא אסירת תודה שאני כוללת אותה. מהנדס זה מסייע מדי פעם ברשת. זה מתסכל להשתתף באירוע עסקי בזמן שהגברים האלה מפלרטטים איתה. היא לא גלויה, אבל היא מודעת למראה שלה ומשחקת אותם.
הייתי רוצה להוריד אותה מהקבוצה ולבקש ממנה להתמקד בלקוחות הנוכחיים לעומת רשתות. האם אני צבוע?
אני חושב שאתה כנה, הקורא J – הרבה יותר ממה שרוב האנשים היו באופן אישי. אבל אני לא חושב שזה יוצא דופן; אני חושב שהרבה נשים צעירות יותר מתנכרים על מנטורים טובים בכך שהם זכאים מדי (כמו הקורא שציפה שהבוס שלה יעזור לה ברשת) או יהיר בעבודה, או, כאן, ממוקד מדי באזורים אחרים בחיים כמו פלירטוט. (הצענו כמה טיפים בעבר כיצד לרשת עם נשים מבוגרות שעשויות לעזור לקוראים צעירים כאן!)

אני חושד שאתה תקוע איתה בקבוצה שלך, כי אני חושב שאחרים יחשבו שאתה קטנוני אם תפיל אותה בלי סיבות מוצקות. הייתי גם מזהיר אותך להיות מנומס ומקצועי איתה, גם בנוכחותה וגם כשהיא לא שם. אל תהיה קצר, אל תצחיק אותה, אל תעשו מחמאות בעלות ידיים על הבגדים שלה – פשוט התמקדו ברשת עם האחרים. אתה לא צריך להיות המנטור שלה או החבר שלה – למרות שאני מקווה שאתה תהיה פתוח לזה, מכיוון שאתה כן אומר שהיא מצחיקה וחכמה – אבל אני חושב שזה מקצועי (ובוגר!) ללכת בדרך הגבוהה.
עם זאת, הייתי מציע לדבר עם חבריכם לקבוצה על כיוון הקבוצה. האם אתה רוצה להודות בחברים חדשים אבל לשמור על הקבוצה קטנה? צריך להיות תהליך רשמי מסוג כלשהו – לפחות דוא”ל קליל לקבוצה או משהו כזה. אם חבריכם מתנגדים לתהליך רשמי, הייתי מציע לפתוח פעילויות קבוצתיות לכולם – אך הקמת קבוצת היגוי של מייסדים שיהיו האנשים שיקבעו מה/מתי האירוע הבא, האם יש דמי חברות ומי יעשו “לייצג” את הקבוצה למטרות היקף.
הקוראים, יש לי הרגשה שזה יהיה מקוטב – מה המחשבות שלך? האם אתה יכול לראות את זה מנקודת המבט של Reader V, או שאתה מרגיש יותר עבור עמיתה הצעיר?

(בתמונה למעלה: לחיצת יד II, שהועלה במקור לפליקר על ידי אלווארו קניוול.)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *