היכן ניתן למצוא סחר הוגן ובגדים מקוריים מבחינה אתית

October 27, 2022 0 Comments

נכון לשנת 2022: אם אתם מחפשים בגדים ידידותיים לסביבה ללבוש לעבודה, עיינו במותגים מרכזיים כמו בודן, איילין פישר, H&M מודע, קארן קיין, תיאוריה, הובס וטד בייקר – לנורדסטרום יש גם קטע גדול המוקדש לסגנון בר -קיימא! אתה יכול גם לבדוק מותגים קטנים יותר כמו אמור ורט, קויאנה, אוורליין, אמרסון פריי, גרנה, רפורמציה וואליס אוורה.
בפוסט הראשון שלנו בסדרת הקניות האתית שלנו, ריכזנו כמה מותגי בגדים שנעשו בארצות הברית, בעיקר סטארט -אפים ותוויות קטנות ו/או עצמאיות, ובחלק השני, חלקנו רשימה של מותגי ביגוד מיינסטרים זמינים יותר מכרו בגדים המיוצרים בצפון אמריקה או באירופה. כיום אנו בודקים בגדים המוסמכים על סחר הוגן, כמו גם בגדים שלא נחשבים לסחר הוגן רשמית, אך ייצרו הרבה יותר או מבחינה אתית מהמותג הממוצע.

כמובן שכאשר מותג טוען טענות ראויות להערכה כמו אלה, אנו כקונים פשוט צריכים לקחת את המילה שלהם על כך – אבל אני מעדיף לתת את העסק שלי לחברה שקובעת שהיא מחויבת לפרקטיקות עבודה אתיות וסחר הוגן מאשר לאחד אשר לא אומר מילה על מקורותיהם או הייצור של מוצריה. (בתמונה: האחים ברוקס נמתחים שמלת נדן צמר, 158 $.)
הסמכת סחר הוגן מסובכת בהרבה ממה שאתה יכול לחשוב; יש יותר מארגון אחד שמאשר, ולכל אחד מהם הגדרה מעט שונה למונח “סחר הוגן”. יתכן גם שאנחנו לא עושים טוב כמו שאנחנו חושבים על ידי קבלת המוצרים האלה.

Ndongo Sylla, לשעבר עובד בינלאומי של Fairtrade עם דוקטורט בכלכלה התפתחותית, כתב ספר בשם “שערוריית הסחר ההוגן”: שיווק עוני להועיל לעשירים (קטע כאן ב”גרדיאן “). בסקירת הספרים של הכלכלן, הסוקר כינה את זה “קריאה מפרכת” אך כתב, “קשה לחלוק על המסקנה של [סיללה] כי עד כה, תנועת התיוג בהיר סחר עברה הרבה יותר על הקלות במצפון בעשירים. מדינות מאשר לבצע דרכים גדולות לעוני בעולם המתפתח. ” (אֲנָחָה.)

עם זאת, הנה כמה מותגים העוסקים בסחר הוגן:
אופנת סחר הוגנת לעבודה
ילידים: מאושרים כתאגיד B, בגדי החברה מבוססת קליפורניה-שנעשו אך ורק מסיבים טבעיים ועם צבעים ידידותיים לסביבה-מיוצרים באמצעות סחר הוגן בדרום אמריקה. הסגנונות מתאימים לרוב לקודי לבוש מזדמנים/מזדמנים/יצירתיים.
בגדי Nomads: חבר בפורום האופנה האתית והאיגוד הבריטי לחנויות סחר הוגן, הצעות החברה בבריטניה מיוצרות בהתאם למדיניות סחר הוגן. חלק גדול מהבגדים, העשויים מכותנה אורגנית וצבעונית בצבעים ידידותיים לסביבה, מתאימה לעבודה, אם כי רוב זה יהיה הטוב ביותר למשרדים מזדמנים וקז’ואליים/יצירתיים.
אוסף Noonday: חבר בפדרציית הסחר ההוגן, חברה זו מקפה את מוצריה מ- 29 שירותי אומן ב -12 מדינות. הוא משתמש בתכשיטים, צעיפים ותיקים, שחלקם מתאימים למשרד.
עשרת אלפים כפרים: העמותה היחידה ברשימה שלנו, עשרת אלפים כפרים-שהוקמו בשנת 1946-יש מאות חנויות לבנים וטיט כמו גם חזית חנות מקוונת. החברה בארגון הסחר ההוגן העולמי, החברה מקיימת שותפויות סחר הוגן עם בעלי מלאכה ברחבי העולם ומחויבת לפרקטיקות ידידותיות לסביבה. הוא מציע תכשיטים (נוטים לחתיכות הצהרה) ואביזרים (כמו גם מתנות ופריטים ביתיים).

בגדים מיובאים אך תוצרת אתית (אולי לא “סחר הוגן”)
ליווי: האתר של חברת B מוסמכת זו אומר ללקוחות כי המשימה שלו היא “להבטיח שהסחורה שלנו עומדת בסטנדרטים לפחות באחד משלושת התחומים החיוניים הללו” – השלושה הם “אומן”, “סחר הוגן” ו”פילנתרופי . ” חלק גדול מההצעות של ליווי הן סתמיות מדי למשרד, אך יש כמה אפשרויות לבגדי עבודה, כולל כמה תכשיטים וצעיפים.
האחים ברוקס: האחים ברוקס מחזיקה את מפיקיו לכללים קפדניים המוסברים בפירוט באתר האינטרנט שלה, והיא עוסקת רק בספקים ישירים העומדים בקוד ההתנהגות שלה. (עיין בפוסט שלנו, “איך לבנות ארון בגדים ב … האחים ברוקס.”)
אתיקה: האתר של חברת ניו יורק זו משתמש במוצרי בגדים וקסם של מותגים מיוצרים אתיים, ידידותיים לסביבה ומאפשר לך לקנות לפי קטגוריה: בר-קיימא, מיוצר בארה”ב, סחר לא סיוע, בעבודת יד וטבעוני. (ההסברים המקיפים שלה לכל קטגוריה נמצאים כאן.) חלק גדול מהבגדים אינם מתאימים לעבודה, אך רבים מהנעליים והתיקים הם.

נג’ה: הלבשה תחתונה של נג’ה (בשבעה גווני עירום-אתה), ACnull

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *